Främmande män i lägenheten

Jag tror det rör sig om ett världskrig utanför mig, herregud vad det smäller. Det har varit massa snö ute, ligger stora högar på taken, det blir plusgrader och de trevliga högarna rasar ner från taket och landar på balkongtaken med jordens brak. Varje gång blir jag lika rädd dessutom..

Har varit lite skvattig överhuvudtaget idag, har ju väntat på de där karlarna som ska greja med elementen och efter att Karro och Anna gått tänkte jag snabbt hoppa in i duschen. Rätt som det är hör jag ett märkligt ljud, blir livrädd och far ut ur duschen. Känns ju inte direkt uppfriskande att någon kliver in i lägenheten medan man är näck i duschen liksom. Dröjde en stund innan jag vågade mig ut från badrummet, tycker nog att de skulle kännas liite obehagligt att komma ut i handduk när främmande män är i lägenheten, när jag väl smög mig ut visadet det sig ju självklart att det var grannen ovanför som pysslade med något! Det betyder ju dock att de säkert kommer imorgon i stället, känns verkligen inte heller bra eftersom jag jobbar eftermiddag och antagligen kommer sova en stund in på morgonen. Jag vill inte att någon ska gå runt i lägenheten medan jag sover, även därnågot lättklädd. Åh, jag hatar sånt här! Vilken utsatt situation, usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback