Jobbig vecka

Idag är jag ledig, dock är det inte fullt så glamouröst som det låter. Efter det här ska jag in till praktiken: tisdag, onsdag, torsdag, lördag, söndag OCH måndag. Söndagen är dessutom min födelsedag, fyller ju inget särskilt, men det händer ju bara en gång per år i vilket fall som helst så det känns otroligt trist.
Jag förstår verkligen inte hur folk kan vilja jobba heltid? Varför vill man att ett jobb ska bli ens hela liv? Man hinner ju ingenting annat. Jag tänker i alla fall aldrig jobba mer än deltid, det skiljer faktiskt inte så mycket i pengar eftersom att ju mer du tjänar desto mer skatt dras det.. :) Jag har jobbat både heltid och deltid och pengamässigt var det inte alls mycket skillnad, det var helt enkelt mitt välbefinnande som ökade när jag "bara" jobbade deltid..

Inte har jag börjat med hemtentan heller, en sån här dag vore ju perfekt till det, men vet ni? Jag känner faktiskt inte för det.. Just nu känner jag för att gå ut på en promenad med Tuva i det fina vädret. Det är underbart att se att solen faktiskt börjar värma nu, våren är faktiskt på väg. Allting blir så mycket bättre på våren. Jag älskar den vackra årstiden!

Kommentarer
Postat av: Linda

För mamma var det flera tusen som skilde mellan när hon gick 75 och 100 som hon går nu. Och sen om du skulle bli arbetslös så får du ju bara stämpla på 75 med :S

2010-02-15 @ 15:40:01
URL: http://lindamariajansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback