Dålig självkänsla

Åh, vad ska man egentligen göra för att bättra på sin självkänsla? Min är så långt ner i botten så den är i princip helt obefintlig. Jag litar inte på mig själv, jag tror inte jag klarar av saker och jag tror framförallt inte att någon någonsin kan tycka om mig. Jag mår skit om jag inte får bekräftelse hela tiden. Det finns ingen som någonsin verkligen tyckt om mig för den jag är och det gror i mig. Varför skulle någon tycka om mig? Jag är ingen speciell alls, de som tycker det kommer bara bli besvikna när de lär känna mig. Det är min inställning och min sanning! Jag vet inte hur många gånger jag försökt att ändra min inställning till mig själv, jag faller alltid tillbaka i samma mönster så fort något blir viktigt för mig.. Jag blir livrädd rent ut sagt. Varje gång jag blir sårad eller jag misslyckas med något sjunker jag längre och längre ner, jag vill inte hamna där nere igen. Känner att det kan vara farligt nära nu.. Jag vet att jag inte kan kräva bekräftelse hela tiden, det är inte så det funkar, jag måste lita på mig själv och det kommer jag aldrig göra. Jag kommer aldrig tycka att jag är fin, jag är bara fet och klumpig, har finnar i hela ansiktet och är allmänt misslyckad. Hur skulle någon någonsin kunna tycka om mig?! Jag är ingenting....

Kommentarer
Postat av: sanna

Gumman du är jättefin och jag tycker du är bra på allt du gör och tycker verkligen du är jättebra på sången och i skolan! Du är min allra bästa bästa sanna äkta vän!!! Älskar dig <3<3<3<3<3

2010-02-15 @ 20:59:49
Postat av: Nathalie

Tack!=) Älskar dig med gumman<3<3<3<3

2010-02-16 @ 10:25:52
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Karro

Inte ska du känna sådär.... Du är en superfin och underbar människa! En fin vän är vad du är.

Många kramar från mig!! =)

2010-02-16 @ 21:24:47
Postat av: Karro

Inte ska du känna sådär.... Du är en superfin och underbar människa! En fin vän är vad du är.

Många kramar från mig!! =)

2010-02-16 @ 21:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback