JULLOOOV

Från och med idag har jag jullov, dock bara en ynka vecka, men skönt är det i alla fall! Såg nyss dessutom att vi faktiskt fick fullt CSN över jul, de trodde jag inte? Hade förväntat mig att få c:a 5000, har de inte varit så alla andra år? Jaja, jag klagar inte, lite mer pengar ligger aldrig fel på kontot!
Tänk att det redan är jul imorgon förresten. Känner ingen julstämning alls för tillfället. Jag har alltid varit en sån som önskar mig ett riktigt firande, med massa släkt, massa mat, massa julklappar, men tyvärr ser situationen inte alls ut så och jag är alltid besviken på det varje år, men man får försöka göra det bästa av det helt enkelt.
I år får jag inte ens någon julklapp för att mamma har kommit på att vi ska åka in till Örebro i mellandagarna och handla till varann. Jag har protesterat grymt högljutt kan jag säga.. Julklapparna har ju alltid varit det bästa med julafton, resten är precis som en vanlig dag!

Nu ska jag klä på mig och åka till mekonomen för att ställa in min bil i deras garage en stund. Den är så igenisad så de syns knappt att de är en bil längre! Blir skönt att kunna tanka igen, det sinar nämligen däri..

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag såg det på CSNs sida, eller min sida på CSN att vi skulle få det vanliga nu i december :). Sen får man typ 12.000kr i januari.. dessvärre blir det något över 4000kr i maj så det blir ju inte så kul, eftersom man inte får några pengar i juni sen heller om man inte jobbat i maj :P.. nackdelen med att plugga är verkligen pengarna :(.

Egentligen är det ju smart att ni handlar i mellandagarna, man får ju mer för pengarna :). Jag har redan fått mina julklappar av min familj så det blir ungefär likadant för mig :). Men man får iallafall mat, haha! Puss

2010-12-23 @ 13:06:53
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback