Naturdiet, hiss eller diss?

Godmorgon!
Sitter här och dricker min morgondrink i form av naturdiet. Har hållt på med det ett tag nu (drygt två veckor), tillräckligt länge för att kunna uttala mig om det och jag kan säga såhär; Det funkar inte alls, det är bara båg. Nu har inte jag bytt ut alla tre måltider visserligen, har bytt ut två, men har svårt att tro att det skulle göra någon skillnad heller ärligt talat.
Man ska alltså rasa massor i vikt, jag har inte rört mig ett kilo och ja, jag är väldigt besviken. Jag hade ju sett framför mig hur kilona bara skulle rasa av mig. Nu är det ju förstås inte så att jag är överviktig, kilona försvinner ju då tyvärr inte lika lätt har jag märkt.
Dock är den bra till två saker och den ena är väl det den är helt enkelt, en måltidsersättning. Jag är nämligen otroligt dålig på att äta regelbundet. Äter tex aldrig frukost och nästan aldrig lunch. Otast blir det bara en måltid per dag vilket inte är bra, så just av den anledningen håller jag fortfarande på med det.
Andra positiva är att jag inte längre har något som helst godissug, jag kan gå förbi godishyllan och det rör mig inte i ryggen. Ni anar inte hur mycket godis, bullar och skit jag tackat nej till under de här veckorna. Det känns märkligt, dock har jag lovat mig själv att jag får äta på helgerna om jag vill.

Det här inlägget som va tänkt att bli negativt blev trots allt ganska positivt i slutändan,så jag kan väl rekommendera naturdiet om ni har samma matproblem som jag eller om ni vill tappa godissuget, men vill ni gå ner i vikt borde ni absolut välja något annat för som sagt har jag inte rört mig på vågen..

Kommentarer
Postat av: s.

Det finns bara en sak som fungerar om man vill gå ner i vikt. Att äta mindre kalorier än kroppen förbränner. Du kan äta uteslutande bananer eller uteslutande choklad, sålänge du håller nere kalorierna. Men bäst är att äta normal, varierad kost. Äter man ordentligt med proteiner håller man sig mätt längre och blodsockernivåerna hålls jämnare vilket gör att godissuget blir mycket mindre. Istället för en naturdietfrukost borde du satsa på en ordentlig med yoghurt eller fil och flingor eller gröt tycker jag ;)

Inser såklart att det finns lika många bantarteorier som det finns bantare, men efter att ha räknat kalorier i sjutton månader utan någon förbjuden mat har jag märkt att proteiner och ordentlig mat är det bästa för att nå resultat (jag har gått ner många kilon)

2009-09-12 @ 12:10:51
URL: http://nogg.se/anemone
Postat av: s.

Det var därför jag föreslog yoghurt. Även om du bara får i dig en liten skål så borde det vara bra mycket bättre än naturdiet, yoghurt är ju naturligt till skillnad från det där pulvret som man inte har en aning om vad de stoppar för skit i.. Att undvika onaturliga ämnen (e-nummerämnen, konserveringsmedel osv) är nog också ganska bra :)

2009-09-12 @ 13:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback