Vad händer egentligen efter döden?

Ibland kan jag få så konstiga tankar att jag till och med lyckas skärra upp mig själv rejält.. Det är så mycket otäckt som hänt runt omkring på sista tiden, många människor har gått och dött bara pang bom, varav den ena var en människa jag faktiskt kände igen, endast 34 år gammal. Vad är det som händer? Kunde inte låta bli att tänka på vad som skulle hända om jag helt plötsligt inte skulle vakna imorgonbitti. Märker man något, vet man att man försvinner? På ett sätt är döden väldigt faschinerande, tänk att ingen människa eller forskning kan svara på vad som egentligen händer, vart man tar vägen. Det finns inget mer än spekulationer, vi kommer aldrig få veta något om det, förrän vi själva är där. Jag tror väldigt starkt på att det inte tar slut för att man dör, jag tror snarare att man hamnar någon annanstans, på ett ställe där man är helt fri. Jag tror att själen är inlåst i kroppen för att sedan släppas fri när kroppen dör.
Det finns ju människor som varit "döda" i x antal tid och beskriver det som en otrolig vällust känsla som är fylld med lycka och givetvis den här långa ljusa tunneln. Det är otroligt spännande att läsa dessa berättelser och även att spekulera. Tänk att det finns något som ingen någonsin kommer få svar på innan vi står där själva, är det inte faschinerande så säg? Det här kan man diskutera i all evighet utan att få ett enda svar. Läskigt som fan är det, är så rädd att människor som gått bort upplevt det som det mest skräckfyllda de varit med om, jag tror absolut inte det är så, men som sagt vet man inte?
Finns det en mening med att människor går och dör unga? Pratade med en klok kvinna en gång som menade på att det mycket väl kan vara jorden som är det helvete det pratas om och att himlen kommer efter jordelivet, att det är det alla människor strävar mot utan vetskap. Kanske är dessa människor klara med sin tid på jorden, kanske har alla en uppgift med olika svårighetsgrad och när den uppgiften är uppklarad får man lämna jordelivet?

Ja, jag tycker det här är enormt spännande, men samtidigt otroligt skrämmande just på grund av ovetandet. Vore väldigt intressant att höra andra människors teorier, det här är en sammanfattad del av vad jag tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback