Mordbrand

Efter att jag kom hem ifrån seminariet satte jag mig i schäslongen med tvn på och somnade, vaknade runt fyra av ett sms från Sanna där hon berättar att hon precis åkt förbi mig och det brinner som fan i mammas lägenhet. Jag vart livrädd, ringde till mamma och hörde så att de inte var hos henne det brann och rusade sen ut. Det var jordens pådrag där ute, två brandbilar, polisbilar, ambulanser och givetvis alla oroliga grannar. I B (en enda lägenhet ifrån mammas) ryker det massor, fönsterrutorna har krossats av elden och brandmän har tagit sig in och kastar ut det ena efter det andra som är totalförstört. Hela lägenheten var helt nerbränd.. Folk var otroligt chockade, även jag som höll på att börja gråta flera gånger. Det blir så otroligt påtagligt, overkligt och sjukt läskigt..
Vi pratade med brandmännen och frågade vad det hade berott på och de visste inte. Idag stod det i tidningen att det rörde sig om en grov mordbrand. Det är ju helt sjukt, Vad är det för människor som gör en sån här sak? Tack och lov att en granne var så uppmärksam att han märkte att det brann i tid, vem vet hur det annars hade kunnat sluta? Nu dog ju ingen, men det är ändå fruktansvärt hemskt att någon kanske hade för avsikt att bränna ner huset? Personen som gjorde det här gick angav sig själv senare på kvällen, jag undrar vad motivet var? Jävla idioter!!

http://nwt.se/karlskoga/article625753.ece
http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/karlskoga/1.665925-man-gripen-misstankt-for-mordbrand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback