Hur springer man?

Gissa vad jag har gjort ikväll? Åkte till elljusspåret och sprang! Ja, ni hörde rätt! Har så sjukt dålig kondis så det är pinsamt, men äsch.. Det kändes skönt att röra på fläsket. Dock kan jag inte springa, jag vet liksom inte hur man gör. Får inte in någon som helst rytm i det, springer typ framåtlutad, känns som att benen inte hänger med riktigt. Kan liknas vid de där drömmarna man kan ha där man springer och springer men man kommer inte riktigt nånstans.
Kan tänka mig att jag ser ut som en stor klumpig flodhäst.. Hur gör man egentligen? Ska hälen i marken först, eller är det tårna? Böjer man på knäna?
Nu låter väl det här helt stört, men jag har ju knappt aldrig sprungit tidigare. Har höftfel (opererad också för den delen) och har haft grymma problem bara med att gå, vi får se hur det här påhittet kommer kännas imorgon. Jag hoppas det kommer kännas okej, då kanske jag kan göra det till en vana..
Nöjd med mig själv är jag i alla fall, även om jag inte orkade så länge, man måste ju börja nånstans och att börja är ju en superstart, eller hur? ;)

Kommentarer
Postat av: emelina

finfin blogg:)

2009-08-14 @ 23:37:24
URL: http://elsaemelinasjosten.blogg.se/
Postat av: Marina

Tån ska i först och ja böjda knän får du automatiskt...Blir svårt att springa om du sätter i hälen först.

2009-08-14 @ 23:39:07
URL: http://marinasinmyheart.blogg.se/
Postat av: sanna

Du är duktig gumman!!!!

2009-08-15 @ 10:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback