första dagen på andra terminen

Tjo! Första dagen på den här terminen gick finfint, dock hade jag räknat med att det endast skulle vara introduktion till kursen, men tydligen var det visst även föreläsning och jag var noll förberedd.
Förövrigt ska vi, på cirka tre veckor, läsa 4 (!) böcker (inte speciellt supertunna böcker heller) och jag kan inte säga att psykologi är något jag ser fram emot, alls! Det tilltalar mig verkligen inte. Well, jag hoppas att fem veckor går fort och givetvis ska jag kämpa på som tusan. Det gäller att intala sig att det visst är roligt och intressant även om man tycker helt tvärtemot. Ska börja läsa i ena boken direkt. Lika bra att ta tag i skiten så jag slipper tokläsa i panik sen..

Sushi ska jag fira med strax. Det är bra det här med att det finns så mycket att fira, går alltid att skylla på. Givetvis måste jag ju fira att jag börjat andra terminen nu, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ja alltså det har jag ju fått men det var hon och jag som hade en annan deal bara:P

2009-08-24 @ 15:43:29
URL: http://nathalieposth.blogg.se/
Postat av: Susan

Jag går på socionomprogrammet och pluggade psykologi i en hel termin. Tyckte innan jag läste det att det skulle bli skittråkigt. Men nu tycker jag psykologi är kul, svårt men kul. Har till och med köpt egna psykologiböcker efter terminen för att lära mig mer :)

2009-08-24 @ 22:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback