Äntligen lön

Var just inne och snokade på min internetbank, hade nämligen inte fått någon lönespec i brevlådan (kan vara så att brevbärarn inte vart här än), fick i vilket fall som helst en hel del pengar, underbart! Dock är det surt att ju mer man jobbar (jobbade heltid i sommar) och desto mer pengar man tjänar, desto mer försvinner till skatt och mindre pengar får man ut. Man tjänar ju faktiskt inte så mycket mer på heltid mot deltid.
Är det verkligen värt att jobba heltid då, för att få ut kanske en tusenlapp mer i månaden, men inte hinna med någonting förutom jobbet? Nej, som sagt förstår jag inte hur folk orkar jobba heltid. Många är så himla pengakåta, synd bara då att ni inte får ut så mycket mer än någon som jobbar deltid ;) Jag skulle som sagt aldrig orka jobba 100%, jag tyckte de var hemskt i somras och det är ingenting jag gör om. Livet ska fan inte enbart bestå av jobb..

Nu ska jag vila lite en stund, har tagit helgen nu. Skönt med den här kursen, vi är inte inne speciellt mycket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback