Ny väska

Hej!
Idag har det varit en mycket pinsam dag som helst skall glömmas bort. Hade bråttom på morgonen (som vanligt), ryckte åt mig väskan och rusade iväg. På vägen till bussen kände jag att det luktade lite märkligt om mig, men kunde liksom inte lokalisera vart riktigt. Bad Anna lukta på mig eftersom jag förskräckt misstänkte att det var jag som stank så gruvligt, men hon luktade igenom hela mig utan att känna nåt.
På bussen upptcäkte vi att det var min väska som stank och det luktade verkligen nåt så in i helvete. Gissa vad som hänt? Kattäcklen hade KISSAT i väskan och när det gäller en väska är det ju tyvärr inte bara väskan utan allt innehåll som dessvärre råkar vara i princip allt jag har för att överleva. Det var ord och inga visor om de äckliga djuren, fy vad det luktade! Det var inte kul att sitta i föreläsningssalen. Ingen visste att det var jag, men alla kommenterade hur det stank, alla undrade vad det var. Det var knappt att vi stod ut.. På rasten fick jag gå ut och slänga min älskade väska, jag tvivlar på att den hade gått att få ren. Förbannade jävla katter, lovade dyrt och heligt att de skulle nackas av mig personlig (de lever än dessvärre, jag hade tydligen inte hjärta till de!)
Hela dagen gick folk och kommenterade hur det luktade. Va ROLIGT, kände jag. Här fick man ju lite ofrivillig uppmärksamhet..
Åkte hem tidigt för att jag skulle hinna ner till stan och köpa mig en ny väska (något positivt!)

Är den inte bedårande? Kommer från väskan och kostade 475:-, tror jag? Sörjer dock min fina, älskade, nu mera döda väska. RIP..

Passade även på att köpa coffeintabetter på apoteket då jag verkligen inte kan hålla mig vaken under förleläsningarna. Ni kan tro att det är jobbigt. Helt otroligt hur svårt det är att försöka tvinga sig till att inte somna. Ingen självdiciplin..

Annars har det varit en fin solig dag, 20 grader i kristinehamn och jag ska visst jobba på torsdag i alla fall. Operation hjälpa plånboken. Hade fått ett supergulligt mail från min chef idag, jag vart så glad! Det stod nämligen att jag är duktig. Det är inte fy skam att höra. Tack tack!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Den där är superfin, har också kollat lite smått på den, men skulle vilja ha en tanfärgad :)

2009-04-07 @ 22:22:47
URL: http://lindamariajansson.blogg.se/
Postat av: jaja

Katt skrälle, inget att göra för lukten går ju aldrig bort. Lider med dig!



kram

2009-04-08 @ 13:18:26
URL: http://designjaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback