En liten resumé

Blogg är visst inte till för oss nattugglor, det funkar aldrig på nätterna. Kunde inte riktigt sova i natt, vart väl runt halv fyra fyra. Trodde jag skulle sova bort hela dan idag & det kanske ni tycker att jag har gjort nu, men de här är vanlig tid för mig ;) Att det här med sömn ska va så besvärligt, jag har iaf väldiga bekymmer med det..

Nyår idag då, det här året har bara rusat förbi. Ibland tycker jag nog att tiden går lite väl fort för min smak. Har dock hunnit med en hel del det här året. Jag lyckades komma ifrån transcom (inte alla som gör det, hade jag varit kvar där hade jag säkerligen varit ett psykfall nu) Fick i stället jobb som personlig assistent, blev månadsanställd på en gång & det dröjde inte jättelänge innan jag fick fast jobb i kommun. Har jobbat här i snart ett år, det är den längsta tiden jag nånsin valt att vara kvar på ett jobb, det är väl värt att hurra för? Att vara fastanställd är inte fy skam, vissa tycks aldrig bli det.. Man kan nog säga att jag, 2008, har glidit omkring lite på en räkmacka inom jobbfronten. Nu väntar jag bara på att se hur stor min löneökning blir.

I början av 2008 skaffade jag ju också min älskade hund Tuva. Jag & Emma åkte bil ner till Kalmar & hämtade henne. Ditresan gick hur bra som helst, men hemresan var en ren pina. Tuva gallskrek i bilen, somnade av utmattning en kvart, skrek igen osv.. Dessutom tog hemresan ungefär dubbelt så lång tid mot ditresan. Vi höll på att köra på ett vildsvin, var därför asrädd när jag körde. Var bombsäker på att vi skulle krocka med nåt djur & dö. Var extra läskigt eftersom det var mörkt & jag har lite problem med att köra i mökret, ser nästan ingenting. Nej gissa om man hade hjärtat i halsgropen. Vi överlevde ju trots allt. Tack Emma för att du följde med på den "lilla" roadtrippen!

Har även bott i lägenheten i över ett år (ärligt talat har jag glömt det datumet, men jag tror jag flyttade in oktober 2007) Älskar verkligen den här lägenheten, faktiskt har slarvan även lyckats hålla någorlunda ordning dessutom, det är inte dåligt av mig..

Nu vart det tomt i huvet, minns inte om jag har gjort något mer, uppdatering följer....

GOTT NYTT ÅR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback