känslokall?

Ibland känner jag mig helt känslokall. Jag har en mur mellan mig & alla andra som jag skyddar mig bakom. Det är inte många personer jag släpper inpå mig, det här resulterar i många fall i att det kan verka som att jag inte bryr mig. Ibland sitter jag verkligen & kämpar & försöker bry mig, försöker vara ledsen för någon annans skull om det hänt något jobbigt hos den, men jag har inte kontakt med den känslan. Jag skyddar mig själv helt enkelt, det här är helt omedvetet. Kanske är det så att om jag inte hade haft den här spärren, så hade jag mått fruktansvärt dåligt pga alla andras val & besvärligheter & glömt bort mig själv mitt i allt. Jag kan inte svara på varför jag är sån här, jag tror helt enkelt inte att jag litar på folk. Jag har blivit sviken nog många gånger, sånt lämnar sina spår. Ibland är det skönt att vara känslokall också, försvinner någon ifrån mig är det på sätt & vis inte hela världen för mig. Oftast tänker jag faktiskt inte ens på det, det låter ganska sjukt va? Vad är det för en egoist den här bloggen tillhör egentligen, kanske ni undrar. Det vet jag inte själv, ibland undrar jag verkligen över mig själv.
Bryr jag mig verkligen om en människa känns det som att hela världen rasar under mina fötter om den försvinner, det är så fruktansvärt, jag vill aldrig upplevadet igen. Hjärtat kvävs, rycks ut & stampas på. Känns som att jag inte får någon luft. Tror helt enkelt den här iskalla jargongen handlar om rädsla att släppa in någon "när jag ändå ska bli sviken"..

Kommentarer
Postat av: sanna

men gumman... du är min bästa vän, älskar dig som du är och det finns mkt positivt i det som du skriver samtidigt.

vi måste börja träna nu, är taggad som fan, men blir ju aldrig frisk. drar på mig nya förkylningar innan jag ens blivit frisk... men snart så!

puss

2008-12-27 @ 23:06:08
Postat av: J.

Sv: Tack! Vad fin heater du har =)

2008-12-28 @ 13:11:14
URL: http://jantra.blogg.se/
Postat av: alexandra

Hej. allt bra idag? om du vill ha lite tips på vardagsparfymer så kolla min 10 i topp lista på bloggen!

2008-12-28 @ 19:29:16
URL: http://shollantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback