stress

Jag har knappt pluggat ett dugg på Hinduismen, vill inte ha prov imorgon, vet att jag måste ha bra på det här provet för att få MVG i kursen, ändå skjuter jag fram det hela tiden. Jag kan väl helheten egentligen men det är alla svåra ord jag aldrig kommer lära mig, speciellt inte de olika kasten. Det skumma är väl egentligen att det inte står nåt om dem i boken utan vi fick dem i en begreppsordlista från lärarkandidaten vi hade. Har upptäckt från anteckningarna att det står olika saker mot boken. Hon har säkert sagt fel.
Brahmin (präster, lärare och rådgivare) Kshattriyas (statsmän och soldater. Gamla krigarkastet) Vaisyas (bönder och köpmän) Sudras (hantverkare och arbetare)
Försöker komma på nåt tips att komma ihåg de där, men det är ju i princip bara massa bokstäver som inte passar ihop som klämts ihop efter varann.. Blah.. Orka! Skolan står mig upp i halsen just nu, men snart slut! Viktigt att få klart allting nu och det kommer jag knappast lyckas med, gah.. Bara en vecka kvar på oss typ sen ska betygen vara satta. Fotokursen ligger risigt till kan jag säga >_< Har massor att framkalla..

Idag har jag varit ute och promenerat, sen åkte jag och solade. Är superseg nu, vill inte ha skola imorgon :(
Jag har fortfarande ont i min hand, får väl gå till syster imorrn så får hon kolla på den


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback