100929

Slumrade nyss i över en timme när jag bara skulle vila ögonen lite. Jag var så otroligt trött så det får det väl vara värt, så jobbigt bara när man vaknar och mår som den sjukaste sjuka. Aldrig blir jag helt frisk från förkylningen heller, luftrörskatarr och rethosta, efter sovandet drog jag även på mig en trevlig huvudvärk och ett illamående som inte går av för hackor!

Sitter just nu och väntar på mat som står i ugnen, jag brukar inte göra ugnsmat så ofta så jag har sämsta tidsuppfattningen när det gäller det. Kycklinglår är det i alla fall (hade planerat för filé, men nu var det ju så att jag visst köpt lår i stället som sagt..) med paprika, rödlök, marinerade vitlöksklyftor (sweet chili), morötter och hela champinjoner. På det hällde jag sen matlagningsgrädde (eller vispgrädde, minns inte så noga) som jag blandat med sweet chili innan. Slängde även över lite salt, svartpeppar och vitlökskrydda. Tror skiten har varit inne i c:a en timme nu och kycklingen är fortfarande frusen. Känns lovande.. Kanske blir mat vid nio ikväll då? Tur att jag inte är hungrig då!

Har förresten startat praktiken på kronoparkens vårdcentral.. I måndags gjorde jag första dagen och det känns väl okej, inte som psykiatrin och det är väl ingenting som känns lockande att jobba med, men som sagt, det är bra och helt okej! Har hittills satt EKG, gett en intra muskulär injektion, blandat injektioner, tagit suturer och assisterat en del vid såromläggningar av alla dess slag.. Nästa gång en patient kommer in med halsont ska jag nog ta hand om den själv (om jag får, det vet man ju aldrig..) Innan det måste jag bara se till så att jag vet hur lampan ska tändas (kan va knivigt sånt där), fatta vad pinsamt om man ska kolla i halsen så får man inte igång lampan! :D Höjden av proffsighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback