Ensamt

Idag är det en såndär dag när jag känner mig otroligt sårad, ledsen och framförallt väldigt ensam. Jag är så trött på att alltid vara ensam. Varför kan aldrig nånting fungera för mig? Jag har nästan gett upp, det känns så långt bort.
Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra, men de flesta andra normala i min ålder har haft minst ett långt, seriöst förhållande, många av dem har barn och är sambo och jag.. Jag sitter som vanligt ensam år efter år.
Varje nyår brukar jag tänka "undra hur nästa nyår ser ut, då kanske allting har ändrats", därför har jag alltid ångest varje nyår eftersom jag fortfarande är samma tragiska ensamma person. Ibland är jag så rädd att jag alltid kommer vara ensam, jag vill verkligen inte bli en sån människa!
Jag letar verkligen inte efter någon och jag har verkligen inte svårt att få någon (för att låta självgod), jag har haft flera chanser, men jag klarar inte av det. Jag får aldrig känslor för dem utan känner bara obehag och ångest. Jag har varit väldigt, väldigt kär en gång och tyvärr dröjer de känslorna sig kvar och ingen har hittills ens kommit i närheten av det. Det suger och gör mig riktigt ledsen :(

Den här låten och videon för mig alltid att gråta och känna mig ännu sämre till mods. Det är verkligen sådär det känns för mig just nu...

Kommentarer
Postat av: camilla

Herregud gumman... vi känner inte varandra, men jag brukar alltid läsa din blogg. detta inlägget gjorde så jag fick tårar i ögonen. det var som om jag hade skrivit det själv. jag är 24 år, alltid ensam, har typ två riktigt nära vänner (du skrev inte om du har få eller många vänner, men jag menar att jag känner mig ensam), har haft flera kots förhållanden, men blir aldrig riktigt kär. utom en gång, precis som du skrev. då var han otrogen, men jag tänker tillbaka på den kärleken vi hade innan det... funderar också mycket på om jag kommer att förbli ensam.... fina du, du kommer garanterat hitta någon som behandlar dig som du förtjänar, och som du också älskar!

2010-11-13 @ 17:42:01
Postat av: Linda

Vill bara säga att jag känner allt igen mig i det du skriver så helt ensam är du inte. :) Har oxå ångest runt nyår och skulle gärna slippa den helgen. Man får helt enkelt fylla sitt liv med andra saker så gått man kan för att inte gräva ner sig allt för mycket. Så fortsätt dansa och ha kul!! Lycka till med pluggandet :)

2010-11-13 @ 22:19:34
URL: http://lillalo.blogg.se/
Postat av: sanna

Jag är ju också ensam o snart blir vi grannar igen, kommer ju bli toppen gumman <3

2010-11-14 @ 11:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback