Kallt

När var det egentligen senast såhär kallt? Jag kan inte minnas att vi i Sverige haft mycket kallre än max -15. Nu är det snart -30 och det går knappt att vara ute. Länge har det hållt i sig dessutom, usch! Nu när det varit så kallt har det även blivit problem med värmen i massa lägenheter här, vissa element är helt iskalla tydligen och andra fungerar inte som de ska. Jag har tack och lov inte drabbats, än, men mamma har det t.ex. och det är bara runt 18-19 grader hos henne, iskallt! Dock är det här en superbra förening som jobbar med problemet och tar det på allvar. I min förra förening kunde inte jag bo hemma knappt på vintern, jag hade alltid 17-18 grader och elementen fungerade inte. När jag pratade med fröken ordförande fick jag bara ett hånfullt svar tillbaka att jag minsann fick räkna med högre hyra om jag ville ha varmare. Hur kan man ens säga så? FÅR man ens säga så? Vissa människor kan allt grejen med att utnyttja sin "maktposition", usch! Jag är så överlycklig att jag lyckades sälja skiten och komma därifrån.. Här är alla jättetrevliga och man behöver inte kolla en extra gång innan man går ut för att slippa stöta på idioter. Tack och lov att jag flyttade =)

Nu ska jag strax lägga mig och kolla på film och njuta av att examinationsuppgiften är färdig. Är så stolt över vårt arbete, vi har gjort ett bra jobb! Hoppas bara det duger nu!
Har så himla ont i ryggen nu så jag har precis värmt på vetekudden, vintern kommer ta kål på mig. Behöver värme, både mänsklig och sol.

Kommentarer
Postat av: sanna

Åh vi drar utomlands. Jag är såååååååå sugen på att resa, hemskt är det för jag har inte råd:(

2010-01-06 @ 09:48:25
Postat av: Naima

När var senast du hade frågestund ?



Kram // Naimaifinland

2010-01-06 @ 12:41:20
URL: http://naaimas.blogg.se/
Postat av: Nataly & Herrman

Snygg blogg du har :D Jag skulle också vilja ändra texten som du gjort runt kommentarerna när man skriver.



Ja, Herrman är en riktig goding. Vilken kennel kommer din ifrån och vad heter den? =)

2010-01-06 @ 21:41:39
URL: http://natalysdaily.blogg.se/
Postat av: Nataly

Hej! Herrman kommer ifrån Bai Longs I-kull. http://www.bailongs.se har de som hemsida :) Im your Man heter han i stamtavlan =)

2010-01-07 @ 07:23:45
URL: http://natalysdaily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback