förbannade tandläkare

Just det, jag var ju hos tandläkaren igår. De jävlarna har ställt till det för mig så JAG får betala flera tusen för något de har gjort fel på! Det visade sig nämligen att jag hade karies under mina lagningar, under tre tänder om inte mer. Tyckte det lät så konstigt så jag frågade hur det kom sig att det kan bli så. Då berättade de att rörde sig om intakta lagningar, för jag har inte orsakat det själv. Hur sjukt är inte det? Det här kommer bli svindyrt + att jag är så rädd. Jag ska alltså få lägga mig i den där jävla stolen och bli plågad pga deras jävla misstag och slarv. Jag undrar om man kan vända sig någonstans, få det betalt på nåt vis, vad tror ni? Men jag gissar på att de lyckas snika sig undan, de jävlarna!

Kommentarer
Postat av: Emma

Men vad fan!! Tycker det är så jävla dåligt när dom gör så där! Fan inte ditt fel liksom, du borde inte behöva betala för deras slarv! Om dom slarvat och gjort bort sig tycker man ju att dom ska stå för det.. Så är det ju oftast annars med det mesta, köper du en tröja som visar sig vara trasig får du ju pengarna tillbaka, eller om du beställer mat och maten inte är genomstekt så får du ny som exempel. Men så fort det är tandläkaren eller nåt som kostar skjortan då ska man få betala själv! Jag menar man går ju inte omkring och har några tusen extra på fickan direkt :S.. Usch blir så arg nu jag med!!! Hatar fan folktandvården :S. Har ju en tand det varit hål i i flera år, men dom har nekat till det men jag känner och SER att tanden är trasig och ett mörkt hål i, men dom har minsann inte velat laga den eftersom att när jag gick senast hos tandläkaren så slapp jag ju betala. Pissigt av dom när dom ska jävlas.. känns som att allt går ut på pengar bara.

2009-03-29 @ 16:52:40
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com
Postat av: Patrik Adolfsson

Men det är ju i själva verket ditt fel som inte sköter de där och får hål! så du kan ju inte skylla på andra ifall du inte borstar gaddarna kära du =)

2009-03-31 @ 11:00:11
Postat av: Emma

Nu måste jag sätta Patrik på plats här :P HAHA! Kan nog vara så att en del människor har lättare att få hål i tänderna.. jag borstar två gånger per dag, ibland mer! Och använder tandtråd nästan varje dag. Ibland även munskölj och jag har aslätt för att få hål i tänderna. När jag hade mjölktänderna som liten fick jag hål hela tiden. även inflammation i tänderna :P. Så jag är tveksam till om det har med det å göra. Vet dom som slarvar med borstning, dricker läsk och äter godis konstant som aldrig haft ett enda hål! Så nja jag håller inte med :P

2009-03-31 @ 22:20:16
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback