hjälp!!!!

Nu ringde jag precis upp universitetet & jag har fortfarande chansen att haka på utbildningen. Jag vill ju, men frågan är om det går ens?
Fördelar:
  • Jag behöver inte bli sparkad från jobbet pga finanskrisen. (Tydligen ska de säga upp folk även inom handikapp)
  • Jag får plugga till det jag verkligen har velat hur länge som helst nu
  • Med all säkerhet är det min enda chans. (Skyhöga betyg som krävs, tidigare har jag varit reserv 164)
  • Jag blir SJUKSKÖTERSKA när jag är klar!!!!
Nackdelar:
  • Det lilla studielånet, klarar jag mig verkligen på det? Lösning: Jobba lite extra på helger
  • Kan jag säga upp mig från jobbet hur som helst? Tänk om jag har en månads uppsägningstid? (inte hunnit ringa chefen än) Lösning: Ingen aning.. Be på mina bara knän kanske?
  • Jag har FAST jobb, känns inte bra att säga upp mig. Nästan osmart till och med. Jag ska dessutom snart få en ny brukare. Passar ju iof väldigt bra i och med att jag står precis i bytet.  Lösning: tjänstledigt för att se om jag trivs med utbildningen?
  • Pendla är ju ingenting som direkt lockar. Lösning: Får tänka att jag slipper bo i nåt litet hål på 19kvadrat med lika hög hyra, om inte mer, som nu
Nej, vad tusan ska jag ta mig till? Ska börja med att försöka få tag i Tina i vilket fall som helst, ska nämligen ringa tillbaka till uni senare. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Vicke

det var inget lätt beslut, men jag hade nog valt att studera

2009-01-21 @ 11:14:00
URL: http://vickebloggarigen.blogspot.com/
Postat av: Emma

Med tanke på att mer och mer funderar på studier i dessa tider kan snitten höjas ännu mer. Om du får sluta på jobbet kan det ju vara bättre att chansa och testa utbildningen :), går ju att hoppa av om man känner att man inte orkar. Och du kan ju extrajobba fortfarande. Många i min klass jobbar ganska mycket och klarar sig utan lån, men dom är väldigt slitna också pga det. men helger är ju skönt :). Och du klarar dig på studielånet, om folk i Karlstad t.ex. som betalar 3500kr i månaden kan klara sig utan extrajobb så :). och om du nu kan få extrajobba då och då har du ju handen i handsken :)!!Och jag tycker faktiskt inte att pendlingen är så jobbig, nu behöver jag ju oftast inte åka in varje dag, men det går ganska smidigt ändå även då jag är där varje dag :). Hoppas det löser sig och att du kommer fram till ett beslut<3

2009-01-21 @ 13:43:35
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com
Postat av: elin

Har du kommit in på sjuksköterskeutbildningen? i karlstad? Det var väl precis det du ville? =) Då skulle jag göra ett försök, är det inte din grej så är det ju bara att hoppa av , det märker du nog ganska fort =)

2009-01-21 @ 15:08:12
URL: http://ohlssonsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback