Ge mig

Jag är inte sjuk än, visserligen tar det väl ett par dagar? Vad brukar det va? tre? Jag vill inte få magsjukan, har inga vitpepparkorn hemma heller. Visserligen vore det ju skönt, ärligt talat, att slippa seminariet & i stället få en hemuppgift. Det går alltså inget bra att lära mig alla muskler på latin & veta vart exakt de fäster. Det är så svårt, men det kanske ni förstår utan att jag säger det!

Nu ska jag strax mosa käften full med halstabletter (ja jag har fått ont i halsen) & göra mig i ordning. Måste iväg till boken & handlade tredje boken i twilight serien, Ljudet av ditt hjärta. Jag är helt besatt, köpte andra boken, När jag hör din röst, för ett par dagar sen. Vid tre tillfällen har jag hunnit läst & jag har läst ut den på de tillfällena. Det går inte att lägga ifrån sig den. Klockan blev tolv, halv ett, men jag skulle läsa "bara ett kapitel" till. När jag la ifrån mig den längtade jag till nästa gång jag hade tid att ta upp den. Samtidigt ville jag inte riktigt läsa för jag ville inte att den skulle ta slut. Vilket dilemma. Igår slog jag dock ihop den för sista gången, hemskt! Betyder att det bara är en bok kvar i serien (eller två egentligen men den sista är inte översatt än) Det är alltså den tredje boken jag ska skynda ner & köpa nu strax.
Har ni inte läst böckerna så måste ni göra det, det är det bästa jag någonsin läst (och sett).. Jag är inte den som älskar att läsa precis, men de här gick helt enkelt inte att lägga ifrån sig. Så bra skrivna att de svetsades fast i händerna. Jag vill inte att de ska ta slut..

Andra boken, när jag hör din röst!

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Jorå det fick jag allt. Men har inte haft ont än nu i alla fall pepparpeppar :P



Tänkte på det där att du ska lära dig musklerna på latin. Vi var tvugna att lära oss hästens alla muskler på på både svenska och latin i skolan. Börja först att lära dig de svenska, och sen när du kan dom går du över till de latinska namnen. Det är assvårt, men det är bara att nöta och nöta tyvärr :/

2009-02-06 @ 15:15:31
URL: http://lindamariajansson.blogg.se/
Postat av: Sophie

sv: han är väl typ 14-15 något, haha, så han borde veta bättre än att bete sig så :P

2009-02-06 @ 17:10:47
URL: http://nittioelvanitton.blogg.se/
Postat av: Vinnie

Jag är snart färdig med 4:e boken!!!

Jag och mina döttrar har läst de 3 första på svenska och nu är döttrarna färdig med den engelska och jag har knappt 30 sidor kvar!

Jag kan varmt rekommdendera den 4:e på engelska:)

Annars kommer den 4:e ut nu im mars på svenska.

Kan inte säga mer än VILKA FANTASTISKA BÖCKER hon har skrivit!

Ha en skön helg:)

2009-02-06 @ 20:05:01
URL: http://elmas.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback