Svininfluensan

Just det.. Idag tog jag faktiskt vaccinet mot svininfluensan inne i Karlstad och jag kan väl säga att det känns sådär. Jag har hela tiden haft delade meningar om det här, jag är inte alls förtjust i det här med att spruta in massa gifter i kroppen, jag anser att det är bättre att skapa antikroppar genom den äkta varan i stället för något man i princip inte vet något om? Det har gått så fort att det inte funnits någon möjlighet att se eventuella biverkningar, vem vet vad det kan framkalla i framtiden t.ex.? Dessutom är jag helt bombsäker på att allt det här är så förstorat, media drar väl in hur mycket pengar som helst på det här, att göra folk livrädda och visst lyckas de.. Jag minns när det var hysteri kring fågelinfluensan, helt plötsligt rann det bara ut i sanden och visade sig givetvis vara extremt överdrivet och jag tror att det kommer sluta likadant med det här faktiskt..

Nu har jag som sagt vaccinerat mig i alla fall, inte på grund av att jag är rädd för min egen del utan jag gjorde det mest med tanke på alla människor som inte kan ta vaccinet av olika orsaker. Skulle det nu vara så att det faktiskt är så himla farligt bla bla som de säger så känns det bra att åtminstonde inte smitta en människa som inte kan ta vaccinet. Dessutom är det snart praktik igen i tre veckor och det känns "vettigast" att ha tagit vaccinet även om det inte känns speciellt bra för min del. Kan ju dock inte ångra mig nu ;) Kändes i alla fall ingenting alls att ta den, var lite orolig, men det var verkligen ingenting. Får se om jag råkar ut för biverkningarna nåt, har lite ont i armen, men inget farligt, mest bara när jag rör på den, var svårt att klä av mig, men kläderna rök till slut i ren ilska.
Jag hoppas att jag slipper feber o.d.. Har metodövningar imorgon och tenta på fredag, då kan ju inte jag ligga hemma i fejksjuka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback