Helvetes jävla cancer

Begravningen var något av det hemskaste jag varit med om. Det gjorde så fruktansvärt ont i mitt hjärta, jag kunde inte förstå att Roine faktiskt låg i den där kistan, Roine som alltid funnits där, som alltid ställt upp till 100%, att han är död, att han aldrig kommer komma tillbaka. Tänk att leukemin vann, det hade vi inte räknat med någon av oss, han mådde så bra under hela behandlingen, gick upp till 50% på sitt jobb och var så positiv hela tiden. Klart han skulle klara sig, men han gjorde inte det. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar cancer, jag hatar det så jävla mycket!! Den tog min mormor ifrån mig och nu även en människa som funnits i mitt liv under i princip hela min uppväxt.. Hur kan livet vara så in i helvete orättvist. Varför måste alla dessa genomgoda människor behöva lida och ryckas ifrån oss i förtid?
Jag kommer aldrig mer få prata med honom, han kommer aldrig mer få lyssna på mitt tjat om dumma datorer.. Fan vad jag hatar det här. Det är så vidrigt så jag finner inte ord.
Jag hoppas innerligt att han har det bra nu. Jag tror inte att allting tar slut bara för att man dör, ens tid på jorden är kanske slut, men man finns kvar. Det är bara en tom kropp som ligger i kistan, själen har gett sig iväg någon annanstans, till något ställe vi inte har en aning om, ett bättre ställe..
Vila i frid, Tack för allt du gjort!

Kommentarer
Postat av: sanna

det är sant gumman. det är bara en kropp som ligger där. man är någon annanstans. roine har det bra nu och han är frisk där han är. så får vi hoppas på att det är!!! jag tyckte också det var vidrigt på både mormors och morfars begravning att tänka att de verkligen låg där i:( det är hemskt:( <3<3<3

2009-03-27 @ 16:17:11
Postat av: jenny

om det är någon tröst så vet jag precis hur du känner. Jag såg min morfar kämpa i ca 3 år. cancern vann för 2.5 år sen. jag kunde inte fatta att han faktiskt låg i lådan.. det var helt ofattbart! Min underbara morfar skulle aldrig få träffa mina kommande barn, inte se mig ta studenten ens.. att uppleva julen utan honom, jag grät på toa för att inte visa de andra hur jag kände, julen skulle ju vara mysig.. Det suger. Cancer är så jävla hemskt. Kramar Jenny

2009-03-28 @ 08:26:28
URL: http://www.jennybloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback