tidsfördriv-sidan numero 1

Min absoluta favorit-tidsfördrivs-sida är blocket. Jag kan sitta där & kolla igenom alla kategorier, vilja ha saker & drömma mig bort. Vips så har tiden rusat iväg (precis som jag inte vill att den ska göra, men ändå..). Favoritkategorierna är "lägenheter" & "djur". Lägenheter för att jag älskar att leta inredningstips & liknande. Så roligt att se hur andra har det. Ibland kan jag till och med få en väldig inspiration till att städa eftersom jag känner att jag också vill ha ett fint hem ;)
Djur är ju egentligen en rätt sorglig kategori, fattar inte hur fan folk tänker som säljer sina djur där (speciellt inte de som säljer hundar) Jag kan inte fatta. Man får ju såna känslor för sitt djur, aldrig att jag skulle lägga ut det på en köp & sälj sida där vilken idiot som helst kan köpa dem. Man vet ju aldrig vart de hamnar. De kanske får ett helvete. Bryr sig inte folk om sina djur?
Har man köpt en hund som man av någon tragisk anledning inte kan ha kvar, får man ju i 99 fall av 100 vända sig till uppfödaren som hjälper till med omplacering.
Med det här menar jag att det är tragiskt när man säljer en vuxen hund. Valpar är ju en helt annan sak känslomässigt + att någonstans måste uppfödarna visa upp sig för att kunna sälja & avla vidare, men som sagt, någon som haft sin vän i kanske två-tre år & sen "kommer på" att ni inte kan behålla dem, hur tänker ni när ni lägger ut dem på blocket?

Tuva är en liten blockethund. Dock köpte jag henne som valp, såklart. <3
Det är i vilket fall som helst en mycket spännande sida där man kan knäcka många halvtimmar :)

Kommentarer
Postat av: Paulina

Tradera.com är riktigt kul det med!

2009-01-05 @ 15:55:47
URL: http://paoulina.blogg.se/
Postat av: sanna

precis, jag köpte kira på blocket när hon var 10 mån. och du ser, vilka idioter var det inte som haft henne? jag blev fjärde eller femte ägaren, hon hade bott hos missbrukare, och kärringen jag köpte henne av ljög!

så sant som du skriver, fast kira är min älskling ändå såklart:D

2009-01-05 @ 16:37:41
Postat av: Nadja

Tack =)

2009-01-05 @ 16:46:42
URL: http://obeka.blogg.se/
Postat av: LINETTEBOSTRÖM

mm, fin blogg :)

btw, ställ gärna frågor till mig i bloggen! :)

2009-01-05 @ 17:34:46
URL: http://eminalinette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback