Blir så jävla förbannad på vissa människor

Sista dagen på praktiken imorgon. Har varit på avd 1 i Karlskoga och jag har haft väldigt trevliga 6 veckor. Min handledare är guld värd, vi har skrattat massor och hon är verkligen guld värd! Hela personalgruppen har varit fantastiska, verkligen släppt in mig i gänget! Tur att ni har stått ut med mig ;)

Idag skulle jag ha haft seminarie, men igårkväll började jag må dåligt igen, fick feber och mådde illa bland annat, så jag fick strunta i seminariet. Nu kommer det värsta och mest irriterande, vår j**** kliniska adjunkt svarar att jag inte kan bli godkänd för att det är ett obligatoriskt tillfälle och efter det gav hon en riktigt taskig uppgift. Skulle reflektera över alla i gruppens arbeten (7st), dessa reflektioner skulle vara på en sida vardera. Nu kanske ni inte tycker det är så konstigt, och nej de hade det kanske inte varit om det inte hade varit så att det rör sig om särbehandling. Tidigare studenter har enbart fått skicka in sin uppgift vid frånvaro och sen var det bra med det, men nu helt plötsligt ska man straffas för att man blir dålig?! Skulle även ha haft portfoliosamtal samma dag, men de dög ju inte med att skicka in min 1,5 sidas text. Jag måste boka in en tid där vi ska gå igenom det och de hade hon inte tid med de närmsta veckorna så därför kan jag alltså inte få godkänt. Grejen är den att vi måste ha godkända placeringar från praktiken för att få gå in i termin 5. Jag har slitit som ett djur med alla uppgifter, varit på praktiken hela tiden utan någon som helst frånvaro, verkligen varit framåt och utvecklat mig och nu ska jag alltså inte få godkänt på grund av ett seminarie som är totalt orelevant för utbildningen just nu? Ni kan tro att jag har varit jävligt förbannad idag. Jag var så jävla förbannad att jag gjorde den trevliga extrauppgiften i ren ilska, så den är ju åtminstonde klar nu. Hade lust att skicka ett argt mail tillbaka, men just för tillfället håller jag mina tankar tillbaka tills jag lugnat ner mig lite. Tack och lov att man slipper människan nu, hoppas jag slipper se henne igen efter det här portfoliesamtalet. Nä särbehandling är fan det värsta jag vet!

I övrigt mår jag bättre nu och har varit och dansat. Nu är det dags att sova. Jobb 7-16 imorgon, efter det sticker jag till arboga på dans :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch vad jävligt! Man måste ju kunna bli sjuk liksom.. tänk om man blir magsjuk eller får vinterkräksjukan, menar dom då att man ska komma iaf för att få godkänt och då smitta ner alla andra? + att man inte orkar göra ett bra jobb när man är sjuk :S.. Även om det är obligatoriskt ska man ju kunna vara sjuk och få godkänt, inte ditt fel att hon är så jävla uppbokad och inte hinner träffas den närmsta tiden! Det är ju faktiskt hennes uppgift att lösa det tycker jag, man ska inte bli straffad för att man är sjuk. Någonstans borde hon kunna klämma in dig så snart som möjligt, för sjuk kan man ju som sagt bli och det ska inte betyget bli lidande för. Blir också förbannad nu! :P

2011-01-14 @ 09:51:23
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback