Första praktikdagen

Igår gjorde jag min första praktikdag på avdelning 20 i Kristinehamn.. Vart inkastad väldigt fort, i princip det första som händer på morgonen är att jag får ta ett venprov. Jag var så nervös, dock var det inte så farligt som jag hade räknat med (var ju trots allt första gången jag stack på en människa) Kände verkligen hur självförtroende steg ett par grader efteråt.
Efter det fick jag dela mediciner, även det kändes väldigt osäkert då jag inte hade en aning om hur man gjorde med vissa saker, så det vart väl ett par småfel och självförtreoendet sjönk lite igen, dock är det faktiskt lite positivt med att göra lite fel eftersom man aldrig kommer göra om dessa fel igen, dessutom var det ju min första dag och jag gjorde det bästa jag kunde!
Lite senare under dagen fick jag göra i ordning en injektion och ge den intramuskulärt på en patient. Här tänkte jag verkligen säga nej, men lyckades skärpa till mig och även det här gick väldigt bra. Lika bra att börja ge sig in i hetluften, jag vinner ingenting på att dra ut på saker och ting för att jag är feg och efteråt var jag givetvis väldigt nöjd med mig själv.
Nu är jag inte alls lika nervös längre och det känns skönt, dock bråkar som vanligt min självkänsla med mig. Kan aldrig känna att jag är tillräckligt bra, även om jag lyckas väldigt bra med något så krävs det bara nåt litet för att jag ska känna mig kass igen.. Väntar mig nästan att folk ska tycka "vad gör hon här egentligen?!"

Idag är jag ledig som ni kanske förstår, har inte klivit upp ur sängen än. I stället har jag tittat på två avsnitt av true blood (säsong 3), fan vilken bra serie det är! Nu ska jag dock strax masa mig ur sängen och hoppa in i duschen, handling står på listan. Vad ska man äta idag?

Kommentarer
Postat av: Karro

Du ÄR duktig!! :)

KRAM

2010-09-08 @ 13:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback