Plugg över påsken, fint tajmat

Det är verkligen bara plugg som gäller just nu, mitt under påsken med. Det är ju verkligen för härligt hur de lägger tentorna. Egentligen spelar det väl ingen roll, jag firar inte påsk, men extra ledighet tackar jag aldrig nej till! Tack och lov har jag de mest underbara pluggkompisarna i världen, inte visste jag väl att heldagsplugg kunde vara så roligt.
Idag kom Karro till mig vid nio, vi tog en promenad och åkte sen till maxi (kan man säga maxi nu eller är det fortfarande kronhallen?!). Vi handlade lite kaffe, soppa och annat smått och gott ;) Anna slöt sen upp och vi pluggade riktigt bra och länge.
Hann sitta på balkongen lite, äntligen tittade solen fram och herregud så härligt det var. En sopbil (eh, en sån som sopar bort all grus, vad heter de?) kom dessutom och grejade på parkeringen nedanför. Nu är verkligen våren på väg. Jag har verkligen längtat. Jag längtar efter sommar, grillkvällar och nattbad..

Nu ska jag sova, måste upp tidigt imorgon. Imorse höll jag förresten inte på att komma upp. Ställde klockan på sju för att jag hade planerat in en dusch, men ställde bara om klockan hela tiden. Vid tjugo i nio fick jag släpa mig själv upp i håret. Har tometusan varit slö hela dagen. Varför är det skönare än någonsin att sova när man inte får? Ibland är jag så trött när klockan ringer att jag skulle kunna grina. Kan väl aldrig tro att det har något med tiden jag lägger mig att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback