Kul skämt..

Igår trodde jag fan jag skulle skita ner mig. Jag var på väg hem från en myskväll hos Karro, åker på fisksjöleden när jag möter en polisbil som kommer i motsatt fil. Jag åker vidare och får se i backspegeln att polisbilen gör en tvärvändning och kör efter mig. Fick verkligen hjärtat i halsgropen och undrade vad jag hade ställt till med. Inte vart de bättre av att de drar på blåljusen och fortsätter ligga bakom mig och åka samma väg. Här var jag i de närmsta panikslagen, vad gör man liksom? Skulle jag köra åt sidan och stanna? Vad hade jag gjort som var så hemskt att blåljusen måste på?
Efter att jag gjort en högersväng körde bilen upp bredvid mig, jag med jordens hjärtklappning saktar ner rejält och tänkte att den jäkeln blockerar vägen för mig, men i stället för att göra något fortsätter den bara och när den kommit förbi en bit stängde de av ljusen. Fan, hade de bara tråkigt och skulle skrämma upp någon eller hade de fått något larm och jag bara råkade "ligga i vägen" och de var anledningen till att de inte körde om tidigare? Det sistnämnda låter ju inte så troligt direkt. Inte speciellt roligt i allafall!

Ikväll blir det julbord i Kristinehamn och efter det dans. Tyvärr spelar ett bättre band i Örebro så antagligen blir de nog dåligt med folk i khamn, men bara jag får mat är jag nöjd!=)
Var iväg till Maxi en sväng förut, ställde bilen i garaget för att lite is skulle smälta bort och de hade försvunnit massor faktiskt när jag kom tillbaka. Får dock fortfarande inte upp bakluckan eller tanklocket, väldigt irriterande! Tror i allafall att jag har bensin så de räcker ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback