Uppsatta mål!

Sitter här och väntar in idol tillsammans med ett glas te och ett äpple.
Känner mig lite motsträvig mot det mesta just nu, vet inte varför allting känns så fel och jobbigt? Försöker vända på tankarna som man bör göra i stället för att tänka mer negativt och gräva ner sig mer och mer. T.ex. tycker jag det är väldigt jobbigt och stressande att vi är i skolan hela dagarna. Om vi ska se nåt positivt så är det kul att träffa vännerna dagarna igenom. Trivs väldigt bra i gruppen och nu har vi dessutom delat av klassen i flera smågrupper med egen handledare. Riktigt skönt att få sitta i ett "vanligt" klassrum och inte i en stor föreläsningssal..

Idag fick vi sätta upp mål för oss själva, som vi ska uppnå under termin två. Jag ska gå ner minst fem kilo. Har redan gått ner fem-sex kilo och jag trivs bra med träningen och kosten, så jag hoppas på att fortsätta gå ner. Godis och chips har jag inte tittat åt på jättelänge vilket jag inte ens känner nåt sug efter. Visst, det är svinjobbigt att hela tiden tänka sig för, skulle jag äta mcdonalds eller nåt annat onyttigt får jag grymt dåligt samvete och det känns som att jag måste börja om helt från början.
Imorgon är det dags för en runda i spåret igen, hoppas jag är bättre i fötterna då (ont i speciellt ena fotleden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback