Jobba eller inte jobba, det är frågan

Såg precis att vi bara behöver in till uni två dagar den här veckan, fyfan vad skönt! Börjar dock inse mer och mer vad onödigt det var att köpa busskort den här månaden. Har dessutom bara åkt med bussen två gånger trots kortet. Nästa månad ska vi antagligen börja samåka i stället. Är så trött på den där bussen. Det gick kanonbra första terminen men nu står den mig upp i halsen. Alltid är den smockfull och man får inte åka hem när man slutar vilket brukar sluta med att man kommer hem nästan en timme senare än man skulle ha gjort om man åkt bil. Jag är lite bekväm av mig så ;)

Jag står fortfarande i valet och kvalet om jag ska be om jobb och ställe nu till veckan. Kan inte bestämma mig. Vill jag? Vill jag inte? Det är konstigt hur man kan älska pengar, men vara tveksam till jobb. Det är ju såå mycket skönare att vara ledig.. men vafan, jag är ju ledig fem dagar? Kan ju jobba torsdag, fredag och ändå få helgen ledig. (annars fyra dagar ledig på raken, hur gött låter inte det?!)

Kommentarer
Postat av: sanna

Om man vill ha pengar får man jobba för det;) Jag jobbar så fort jag får tillfälle, gör ändå inget vettigt:P

2009-09-06 @ 22:12:24
Postat av: Nathalie

Jo men så fort man börjar jobba tjatar de ihjäl en och det passar inte alltid med skolan, den går före jobb och det blir så jäkla jobbigt när de håller på o tjatar att man ska jobba.. :S

2009-09-06 @ 22:27:39
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: sanna

Lagom är bäst helt enkelt:)

2009-09-07 @ 16:47:02
Postat av: Matt

Klart du ska börja samåka! Du kan nog hitta några att dela bensin med hos oss: skjutsgruppen.nu

2009-09-07 @ 20:45:58
URL: http://www.skjutsgruppen.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback