Introduktion

Hello!
Just nu står en gryta med kyckling och curry och puttrar i köket. Luktar förjävla gott! Receptet kommer direkt ifrån mitt huvud och det brukar ju bli suveränt när jag lagar mat så inte konstigt det luktar gudomligt ;);)
Idag hade vi introduktion till kursen för läkemedelsräkning, iih inte lätt alls. Det är rätt (väldigt!!) läskigt när de pratar om hur mycket fel det blivit med mediciner som getts fel, i fel dos osv som lett till att patienter dött. Det dör fler inom sjukvården pga slarv än det dör folk i allmänna olyckor per år. Man har ett jävla ansvar på sina axlar, väldigt lätt hänt att göra fel som nyexaminerad då man inte ser "rimligheten" på samma sätt som en erfaren. Läskigt som sagt. Därför ska jag och Anna ta två heldagar & plugga (tenta 25:e) Det här är en av de viktigaste delarna i utbildningen enligt mig och det måste sitta..

Det är oerhört irriterande när personer inte svarar på mail förresten. Om man inte vet så svarar man väl det då i stället för att strunta i att höra av sig? Det kan bli svårt att planera andra saker när man inte vet hur det blir med jobb osv, men eftersom ingen hört av sig tar jag för givet att det inte blir nåt, därför planerar jag nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback