Pengar, pengar, pengar

Jag hatar att behöva vara ledsen, speciellt när jag inte vet varför, nu vet jag dock vad det beror på och det är 7800:- från CSN. Jag klarar mig inte på de här pengarna, jag mår skitdåligt och blir ledsen när jag tänker på det. Betalade just mina räkningar och där rök pengarna ungefär, jag har knappt råd att handla mat och än mindre har jag råd med nöjen givetvis. Nu menar jag inte festande för det skiter jag fullständigt i, det klarar jag mig utan, utan jag tänker bland annat på buggkursen och mina älskade sånglektioner. Jag satt just och var ledsen över det här när mamma skickade ett sms om att hon kunde betala buggkursen åt mig om jag har dåligt med pengar! Tack! Jag hade inte nämnt något om det så då känns det givetvis mycket bättre! Tack tack!
Sånglektionerna måste jag dock sluta med, jag kan inte betala 1000:- för fem ynka lektioner även om jag verkligen älskar att sjunga över allt annat. Det är de här sakerna som gör mig så jävla ledsen, småsaker som skiner upp vardagen lite, saker att längta till...

Jag har verkligen ångest över att något jag inte räknat med ska hända i pengaväg, det skulle jag aldrig klara och ännu mer panik är att det inte finns någon som kan hjälpa mig om det skulle bli kris. Det är ett helvete att jag inte fick något nytt jobb, jag tänker ständigt på det här, det ligger och gror i mig så jag mår dåligt. Usch!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag har haft väldigt dålig ekonomi runt ett år nu så jag vet hur det känns, och jag håller med om att det verkligen är jobbigt att känna att pengarna inte räcker till och att man måste vända och vrida på varenda krona innan man köper något. Men det kommer alltid bättre tider, och när man kommit igenom det jobbiga är man oftast starkare än man var från början. Så det är bara att kämpa på så löser det sig nog :)

2009-10-26 @ 12:05:15
URL: http://andreahansson.blogg.se/
Postat av: sanna

Nej vad tråkigt om du måste sluta med sånglektionerna:( Men har du sökt något annat extrajobb? Söka kan man alltid och har man tur kan man alltid få något extra även om det är svårt just nu. Pengar=problem

2009-10-26 @ 12:22:03
Postat av: Emma

blöh för att ha lite pengar. Är i samma sits, fast åtminstone har jag satt mig i den själv. Tar inte lån än så länge..men det är ganska jobbigt att leva på 5000:- i månaden. Man blir, som du säger, inte direkt lyckligt av det.. :/

2009-10-28 @ 19:44:03
URL: http://emmchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback