så mycket plugg, så lite tid

Direkt efter begravningen gick jag till Anna för att hårdplugga, snacka om att det är jobbigt att ställa om sig, men jag har ju tyvärr inget val just nu. Imorgon är det dags för stora tentan, jag är så nervös att det känns som att hela magen ska slitas itu varje gång jag råkar tänka på det. Det finns bara inte att jag inte ska klara den, det får verkligen inte bli så. Om jag nu skulle få underkänt, hur ska jag då plugga på framtida tentor? Har slitit som ett djur med den här. Visserligen kommer ingen annan tenta vara såhär omfattande och svår.. Får jag U är inte omtentan förrän i juni, hur lätt blir det då att underhålla hela anatomin & fysiologin samtidigt som vi ska lära oss mikrobiologi och patofysiologi? Nej, jag måste, måste, måste klara det här..
För att inte bli alltför panikslagen på prov/tentor läser jag aldrig frågorna i förväg utan tar dem som de kommer. Risken är annars väldigt stor att man får syn på ett par frågor man absolut inte kan, vilket gör det svårt att koncentrera sig på resten av de frågorna man faktiskt klarar av.
Dessutom försöker jag minska kraven på mig själv. Att få alla rätt är ingenting jag kommer lyckas med, så jag måste sluta tänka så, sluta känna mig misslyckad för att jag inte kan vissa frågor. Kan jag inte en fråga måste jag helt enkelt bara lämna den i stället för att få panik och låsa mig helt, kanske kommer jag på svaret senare i en annan fråga, annars är det bara att acceptera! Jag är inte superwoman även om jag kanske inbillar mig det ibland..
Hur förbereder ni er för tentor? Pluggar ni allt ni har eller är ni såna som "siktar" på omtenta för att de råkar vara lättare? (ja, de är fan sant, jag har jämfört!)

Tänk om dygnet ändå hade fler timmar. Nu ska jag sätta mig och läsa igenom alla miljoner sidor anteckningar igen. Hoppas ni lyckosparkar för fullt där hemma. Jag SKA klara det här för att jag har verkligen ansträngt mig och jag är sjukt intresserad och taggad!

Kommentarer
Postat av: Linda

Kommer gå jättebra det där gumman, du har ju bott i böckerna nu så det kan inte gå annat än bra! :) Lycka till! Puss!

2009-03-26 @ 22:20:01
URL: http://lindamariajansson.blogg.se/
Postat av: Therése

Lycka till! Det går säkert jättebra.

2009-03-27 @ 07:57:33
URL: http://terezita.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas att det har gått bra för dig på tentan idag<3 jag har hållt tummarna!

2009-03-27 @ 13:20:42
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com
Postat av: Claudia

Hatar plugg :/

2009-03-28 @ 15:10:37
URL: http://claudiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback