garderobsproblem

Jag letar och letar efter en garderob. Jag har tydligen så jävla mycket kläder. Finns bara tre små garderober i lägenheten och de fyllde jag på nolltid. Fick till och med slut på galgar, vart hade jag allting innan egentligen?
Problemet är att jag inte hittar någon garderob, letar på IKEA. Hittade en som såg helt okej ut:

Bra med skjutdörrar. Tar inte upp så mycket plats på det viset. Priset var dessutom okej, 699:-. Problemet är dock att det är helt fel färg. Jag har ek i sovrummet och det där är björk. Visst, det går att leva med, det största problemet var att det inte fanns i webblager. Kan jag inte beställa från internet har jag ju ingen chans mot den där bjässen. 50 kilo ska den visst väga. Ingenting jag direkt slänger över axeln utan att skita ner mig minst tre gånger. Den är alltså ute ur leken..

Sen hittade jag denna:

Från jysk! Superfin, stor (kan handla massa mer kläder), nästan rätt färg, eller njaa, men mer okej färg jämfört med de andra möblerna. Dessutom är det extrapris på den fram tills 12 juli, 850:- kostar den nu. Rättså överkomligt. Den här väger "bara" tjugo kilo MER (!) än den andra, 70 kilo. Alltså helt otänkbart det med. Fasen att jysk inte har hemkörning..


Funderar alternativt på en kista av något slag, vad som helst, bara jag får undan kläderna som just nu ligger överallt. Gahh..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback