kvällstjaffs

Kul det är när man ska gå ut en sista gång med hunden & hon totalvägrar att kissa. Försökte tala förstånd med henne, berättade att det minsann är sista gången vi är ute innan läggdags & att hon vet att hon blir väldigt väldigt kissnödig om hon inte fixar det nu. Upprepade det där ett antal gånger, höjde rösten mer & mer för varje gång. Tur att klockan är så pass mycket att ingen annan än jag är vaken, vid den här tiden kan man bete sig lite knepigt. Inte kissade hon efter mitt tjat heller, så det var bara att knata runt, fram & tillbaka. Kände hur humöret sjönk mer & mer. Herregud, det var ju iskallt, jag ville ju in, berättade jag för henne, men hon hade fullt upp med att lukta precis överallt & givetvis dit kopplet inte räckte. Följde jag med, ja då skulle hon ännu längre bort & lukta, suck!
Jag är ju inte precis jättepigg på att vara ute när det är sent sådär, vill helst in så fort som möjligt. Den här gången fick jag härda ut.. Nästan 45 jävla minuter fick jag knalla omkring innan hon äntligen satte sig. Ni anar inte vilken lättnad det var när jag äntligen kunde knalla inåt. Det är ju verkligen en big deal att hon ska kissa sista gången eftersom hon inte ska behöva hålla sig för länge & som ni vet måste jag sova ut ordentligt på mornarna för att fungera.
Det är i såna här lägen jag kan bli lite trött på min skrutt, ville ju in & lägga mig, men nu när jag är inne sätter jag mig & bloggar i stället. Inte konstigt att man blir pigg när man får gå omkring ute i blåsväder & kyla..

Bråkstaken! Titta IKEA marsvinet, fult va?
 
Nej nu måste jag sova hörrni!

Kommentarer
Postat av: Vicke

det är inte så lätt alla gånger, men det är bra att du inte ger dig

2009-01-13 @ 09:40:25
URL: http://vickebloggarigen.blogspot.com/
Postat av: Frida

Mitt problem är tvärtom :P Jag kan inte få hunden att vilja vara ute längre än för att kissa. Hon vägrar promenader om det är kallt, blött eller blåsigt ute. Då gör hon det hon ska fort som attan och spurtar sedan direkt tillbaka till dörren. Inga långpromenader och sniff här inte.



Men det låter lite drygt det där också. En mindre uthållig person (jag) skulle ge upp nästan direkt :P



mvh F

2009-01-13 @ 13:20:44
URL: http://fwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback