Glad

Nu känns allt så mycket bättre. Har varit på lite dåligt humör idag, känt mig lite nere, men nu är allting bra igen!
Måste bara säga igen hur glad jag är att jag har börjat plugga. Jag är så lycklig över att jag faktiskt kom in på sjuksköterska. Jag har velat det här så länge. Kan knappt tro det.. La till och med till ett extra ämne, naturkunskap B, i gymnasiet för att bli behörig. När jag sen sökte och vart över 300:e reserv kändes det väldigt meningslöst och framförallt hopplöst, men dumt att ge upp. Sökte igen nu till våren, slutade som reserv igen men efter ett par dagar fick jag ett samtal från Karlstad att jag kommit in. Ni anar inte min förtjusning, fick dessutom sluta direkt på jobbet. Allting går som på räls för mig just nu. Eftersom det är så kul och intressant kanske jag även borde tänka på att ta tag i pluggandet lite bättre. Just nu ligger jag efter en aning i och med seminariet. Jag la ner min själ (eh ja en liten, liten del i alla fall) i det och har därför inte börjar plugga på resten som vi snart har tenta på.
Ska försöka lova mig själv att plugga på vardagarna, minst en timme per dag eller vad som känns tillräckligt för att jag ska kunna få helgerna lediga..

Imorgon börjar jag 8.15, måste ta 6.40 bussen. Längtar verkligen till föreläsningen. För det första är nervsystemet väldigt intressant och för det andra är läkaren som föreläser grymt snygg. Jag skäms nästan för att erkänna det men herregud vilken het man ;) Skitsamma sen om han inte skriver ner ett skit på tavlan och skitsamma att amn får skrivkramp efter första meningen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback