Vart ska jag få pengar ifrån?

Usch, imorgon är det måndag igen.. Hur kan helgerna gå så fort? Känner absolut ingen motivation för att plugga, den här uppgiften är hemsk och framförallt dödligt tråkig.
Inga julklappar har jag hunnit handla än heller, har verkligen inga pengar. Första gången någonsin ekonomin är så jäkla nere i botten som den är just nu. Jag har inte ens kunnat betala mina räkningar och värre kommer det bli nu när vägskatten rullar in om någon månad. Det gör mig så jäkla deprimerad att inte ha pengar och värst är paniken för att det ska hända nåt oväntat. Har ingen som helst back-up som kan hjälpa mig! Vad gör jag om bilen inte går igenom besiktningen t.ex? 300 kr till ombesiktning + kostnad för att laga den. Jag kommer bli tvungen att ställa av bilen och utan bil kommer jag bli totalt handikappad och ännu mer deprimerad.
Ni får ursäkta, men just nu är jag jävligt gnällig och ibland undrar jag om det ens är värt att plugga och hela tiden få leva på ruinens brant för att man får så jävla lite pengar från csn? Jag går ständigt omkring och tänker på vad jag ska göra för att få pengar, men jag kan inte komma på nåt sätt alls?

Nej, nu ska jag ta och pallra mig in i duschen. Tvättat har jag gjort idag i alla fall, ska bli skönt att lägga sig i nya lakan i natt =) Det var ju ett tag sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback