Varför måste jag alltid få ont när jag tränar?

Har precis kommit in från min joggingtur (eller jobbingtur som jag skrev först, stämmer väl de med iofs). Har djävulskt ont i mina benhinnor och knän, kanske springer jag i för dåliga skor? Hoppas bara inte jag får såna problem, det blir alltid så nämligen när jag försöker vara duktig och börja träna. Det har varit inflammationer hit och inflammationer dit, så jag tvingats sluta. Har massa träningskort som gått ut eftersom jag inte kunnat utnyttja dem, så störande! Det är ju inte så att jag kör på alldeles för hårt på en gång heller, jag försöker hålla det på ett bra och jämnt nybörjartempo. Slog förresten min gamla tid idag, tillåter mig själv att känna mig duktig! över 40 sidor har jag dessutom läst i psykologiboken, har fått läst om flera sidor dock för att jag sitter och tänker på annat medan jag läser, typiskt mig!

Nej, nu ska jag steka lite kantareller..
Puss

Kommentarer
Postat av: Emma

Man ska ju helst ha särkilda joggingskor, är ganska lätt hänt att man får ont i benhinnor och sånt annars faktiskt. Jag fick det när jag gick på promenader mycket förut i vanliga skor tillslut, och då gick jag inte ens i powerwalktakt jämt. Så man ska nog tyvärr investera i riktigt bra skor, som inte är så billiga :S, men skonsamma för fötter och ben :)!

2009-08-24 @ 21:49:41
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback