Någon som är bra på uppkopplingar?

Någon som är bra på datorer/uppkoppling/routrar som kan berätta för mig vad det är för fel med mitt trådlösa?
Okej.. Det är såhär. Oftast fungerar det exemplariskt, men rätt som det är (som nu) "försvinner" min router från listan över trådlösa nätverk och internet går alltså ner. Går inte att göra någonting. Har provat att "reparera", uppdatera nätverkslistan, starta om enbart routern, inget av det fungerar. Varje gång måste jag alltså göra i följande steg:
1. Stänga av datorn
2. Dra ur strömmen till router
3. Dra ur strömmen till modem
4. Vänta i cirka 30 sek
5. Starta modem och låta det starta upp helt
6. Starta router
7. På med datorn

Efter det fungerar det alltid, så nu undrar jag vad som egentligen är fel? Känns som att det borde vara någon inställning eftersom det aldrig blir såhär på den andra routern (som dessutom är mycket billigare). Någon som har tips på vad jag ska ändra på, för jag blir galen på det här..

Kommentarer
Postat av: Ema - Metalälskare och Fotonörd

sv: tack:D

2009-08-06 @ 14:21:57
URL: http://emaaaaa.blogg.se/
Postat av: Annelie

Några såg det så! Nu har jag fått en ny design! =)

2009-08-06 @ 21:54:15
URL: http://bjornhonan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback