Vilket mobilt bredband?

Fick tips om vad felet med datorn kan vara (att jag inte kan komma ut på det trådlösa nätverket) Något med WEP och WPA, jag vet att jag fick välja mellan dessa två i nåt sammanhang och då valde jag WEP. Nu kan jag inte ens hitta den inställningen. Hittade dock ett annat tips där man manuellt kan lägga till ett nätverk och där välja att fylla i lösen osv, men nu är det ju som så att han jag köpte datorn av har låst alla de funktionerna för mig. De ligger under admin-användaren som jag inte fick lösenordet till.. Har precis skickat iväg ett sms här så jag hoppas han hör av sig snart. Inte speciellt skoj att inte komma åt alla funktioner..
Nu ska jag beställa mobilt bredband, om jag bara ska surfa ett fåtal gånger med det, klarar jag mig då på max 1 GB/månad? Jag vet inte alls hur mycket det är, vad jag ska jämföra med och vad det motsvarar?
Sen är ju frågan,ska man ta ett abonnemang med lite dyrare månadskostnad (189:-) och då få tre fria månader + modemet och minneskort för 0:- eller ska jag ta abonnemanget som kostar 99:- i månaden men då betala nästan 800 för modemet, inga fria månader? Tycker det känns lite för självklart, skulle behöva räkna på det. Slår vad om att man tjänar på det sista fast det inte känns så när jag läser om det...

Kommentarer
Postat av: Cecilia

mobilt bredband, är det då man har som en "liten dosa"?

2009-04-19 @ 22:02:17
URL: http://ceciliadahlfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback