kväll

Sitter här med hemmagjord chailatte (eller hemmagjord & hemmagjord) Egentligen mår jag väldigt illa & har ont i magen, men kände att jag var tvungen att inviga bryggaren. Vart gott, men jag hällde i så mycket socker så tänderna säkerligen kommer spricka om ett litet tag.
Mår illa som sagt, inte kul. Var is som fan på rutorna när jag skulle åka hem. Hur kul tror ni det var att stå där & skrapa samtidigt som man kämpar emot spyattacker & magsmärtor? Hem tog jag mig iaf, utan några som helst missöden. Lyckades till och med komma upp till lägenheten med alla tunga påsar & Tuva utan några katastrofer. Ni förstår, mina grannar under har ställt ut en sån fin spade som är målad i julmotiv, "God jul" står det på den också. Tuva har en väldigt förkärlek till den där & jag är svett varje gång. Tänk om hon buttar omkull den, vilket liv det skulle bli i trappen. Den skulle säkert gå sönder med, såna där saker som bara finns till för att va fina brukar va rättså sköra. Än så länge lever den i alla fall, jag bara väntar på att de ska ta bort den där. Vill inte att den ska råka ut för en olycka...

Min latte är ju inte fullt lika fin som de på café. Synd att jag inte har latteglas, ser lite blaskigt ut det där, men jag lovar att den är god!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback