tittat

Ja, nu har jag varit på visningen av lägenheten. Var typ fyra andra där samtidigt och budet ligger på 25000. Iaf en av de som var och tittade verkade intresserade av den, så jag tror den lägenheten kommer stiga rätt rejält i priset och då är det nog rätt kört. Var en himla massa att göra i ordning så jag tänker absolut inte lägga mer än 30000. Renoveringen kommer ju gå på en hel del liksom och mer pengar än 30 har jag inte. Vad jag önskar det kunde ramla in en massa pengar just nu, drömma kan man ju! Ska i alla fall ringa imorgon runt halv två och se vart budet har hamnat. Hoppas ingen har lagt nåt :P
Ringde på en annan nyss också, på frödingsvägen. Hon hade satt 48000 på den så vi får väl se helt enkelt. Det är billigare hyra så det skulle ju kunna jämna ut sig om den visar sig vara fräsch. Det svåra är väl bara att få tag i pengarna, är väl inte jättesugen på att ta ett lån precis. Det värsta just nu är väl att alla pengar i princip försvinner då jag köper lägenheten. Får ju inte lön förrän 27 juli och det kommer va en klen lön eftersom jag inte jobbat många dagar den här månaden. Får väl helt enkelt se hur det utvecklar sig, skulle nog gärna vilja ha lägenheten i alla fall, men det går ju fler tåg annars!

Nu känns det som att det är helt kört, vet inte hur vi ens skulle klara av det faktiskt! Det smärtar en aning, men vad ska man göra? Livet är hårt mot vissa och det är bara att acceptera..  eller inte

Måste bara skriva den här just för att slutet var så skoj! hahah. Läs och njut:

För länge sedan hade webbmastern för Farbror.Torsten.com omotiverat infiltrerat kyrkan och lurat dem att han var präst. Farbror Torsten var dock så nervös inför sin första nattvard att han inte ens kunde prata ordentligt. Inför sin andra nattvard söndagen därpå berättade den äldre biskopen hur man kunde göra för att slappna av lite. Han föreslog följande: - Nästa gång, ta ett par droppar vodka i ett vattenglas och drick det. Du kommer genast att märka hur avslappnad du blir. Söndagen därpå gjorde Farbror Torsten som han blivit tillrådd och kände genast hur avslappnad han blev. Nattvarden flöt på fint och han stammade inte alls. Efter nattvarden hittade prästen ett brev från Ärkebiskopen på sitt rum.

Käre Fader Torsten, nästa gång ska ni lägga ett par droppar vodka i ett vattenglas, inte ett par droppar vatten i ett vodkaglas. Jag tänker berätta om några fel jag lade märket till, så att det inte upprepas nästa söndag: Den lilla skålen bredvid altaret är inte en toalett. Försök att undvika att luta er mot statyn som föreställer Jungfru Maria och speciellt att krama henne på brösten. Budorden är 10, inte 12. Lärjungarna är däremot 12 inte 7. Och ingen av dom är dvärg. Vi hänvisar inte till vår Herre Jesus Kristus som "JC and the boys". Vi hänvisar inte heller till Judas som en "jävla skvallertacka". Bin Laden har ingenting med Jesu död att göra. Syndarna hamnar i helvetet inte i hästarslet. Fader Vår skall läsas mot himlen, inte genom att göra vågen. Den typen som satt i hörnet vid altaret som ni hänvisade till som "bögen" och "mögelkäftad transvetit", var jag. Jag hoppas att dessa saker skall rättas till tills nästa nattvard.

Med vänliga hälsningar
Ärkebiskopen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback