santorini in my heart

Har inte orkat skriva förrän nu, har varit rätt trött (men självklart inte när jag borde va trött som nu)
Förra fredan satt jag och kollade ni lite på sista minuten resor på apollo och hittade en som gick dan efter till cykladerna i Grekland för bara 900. Skicka då ett mess till Elin och frågade om vi skulle ta den, hon åkte hem till mig eftersom hon var på kronis då, så bokade vi resan :) Blev att åka ner till stan snabbt för att handla resväska som jag inte hade och även solkräm och sånt nödvändigt.
Hon sov hos mig sen och två på natten bar det av mot arlanda i min bil. Tog cirka två och en halv timme att köra dit, tre sammanlagt kan man väl säga eftersom vi körde fel när vi skulle till parkeringen, vi skulle till långtidsprakeringen men råkade hamna på den man betalar/natt.
När vi väl kom in till arlanda fick vi se att planet var försenat med en timme på grund av jävla SAS som strejkade, så det var bara att vänta, skittrist, men trött som man var somnade vi nästan direkt vid gaten. Låg ganska många och sov lite här och var, så kom det ett par killar förbi och sa "Fan vad alla ligger och sover överallt, ta in på hotell för fan!" Säkerligen var det dryga stockholmare som sluppit tre timmars resa mitt i natten, men det var lite roligt, vi låg väl så de inte kunde sitta :D
Flyget tog cirka tre och en halv timme och när vi landat i Santorini fick vi reda på att vi skulle få va kvar på ön, på ett hotell som hette Scorpios. Tog bara ungefär tjugo minuter tid. Självklart blev vi lite fundersamma när bussen stannade, vart hade vi hamnat liksom? Men hotellet visade sig vara lägenheter och det var superfint och mysigt. Dock väldigt långt till allting + att vi hade enorma spindlar och flugor på rummet, men jag trivdes och nu saknar jag de såå mycket.
Snart träffade vi även ett par norskar som bodde på vårt hotell, June och Rebekka, skönaste människorna nånsin. Vi hade såå roligt, drack heineken hela tiden och liftade in till Fira en kväll. Kändes tråkigt att åka ifrån dem, men det finns ju msn :) Konstigt egentligen hru mycket man kan dricka utomlands utan att bli bakis med :P men jag klagar inte..
Träligt med skola imorgon, men ledig tisdag-onsdag och sen är det studenten på fredag, jisses :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback