För jag har tagit studenten, fyfaaan vad jag är BRA

Jag har varit så himla trött så jag har inte orkat skriva något. Igår låg jag i sängen hela dagen. Brukar aldrig bli bakis, men igår fick jag nog igen för alla pigga mornar tror jag. Mamma bjöd på pizza så vid 18.00 var jag tvungen att häva mig upp och då mådde jag hyffsat faktiskt. Tog en ost- och skinksallad, kändes bäst så efter den nattliga pizzan jag hävde i mig..

Ja, studenten då? champagnefrukosten var faktiskt seg, hatar champagne så det gick långsamt att få i sig den. Visserligen hade jag köpt den absolut sötaste, men det har ändå en tendens att vilja vända i magen. Vid tjugo i tio tog vi studentfoto med hela klassen, hoppas det blir bra nu, men vi är ju världens snyggaste klass så det kan ju inte bli annat än bra ;)
Mötte sedan Susanne i klassrummet en sista gång, hon hade med sig rosor med en personlig dikt till alla. Min var (på ett ungefär): "Din sång kan förgylla en kväll, glöm inte bort det, är du snäll!" Det tyckte jag var sött :D
Aulan var bra, ettorna och tvåorna stannade kvar för att sjunga för oss. Älskade Antonios rap, han är så bra!!

Vi blev utsläppta precis halv ett, var världens folksamling utanför, men mamma hade gjort en rosa skylt så den var faktiskt lätt att se. Blev studentsången en snabbis på skolgården. Ingen verkade kunna texten och alla sjöng i olika takter. Ingen hade hört vad vi sjöng :D
Blev en massa blommor  och kramdjur hängandes runt halsen och det vart ritkigt tungt, tur att mamma tog allting sen när det var dax att tåga upp mot stan!
Att åka vagn och skrika var ganska anträngande. Vi vart tystare och tystare för varje varv. Varmt var det också måste jag tillägga. Över 30 grader i skuggan. Var dyblöt i håret efter mössan, så när jag kom hem var det bara att kasta sig i duschen innan gästerna kom. Mådde inte sådär jättebra heller eftersom jag inte hade druckit nånting i värmen, men det gick över efter smörgåstårtan.
Tack för presenterna!!

På kvällen åkte vi hem till Joni och festade järnet. Hans familj hade en student fiskedamm, så sött. vi fick alla jordnötter och en öl. Dock hann jag inte dricka upp min öl, och tur var väl de, var redan så full som det var. Bussen till Karlskoga blev livad. Jag och Sanna lyckades med att få hela bussen att tjoa!
Statt var hyffsat kul, gick runt och kramade på alla studenter. Har säkert gjort bort mig inför hela Karlskoga nu men man tar fan bara studenten en gång!!

Nu ska jag och Sanna strax iväg och sola. Skitvarmt ute idag med. Underbart!
Imorgon drar jag och Stina till Sunne. Hon ska till sin skola för sista uttagningen och efter det ska vi åka till vattenparken!! fan va roligt!!! Längtar!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha, ja hela bussen TJOADE verkligen :D haha

2007-06-10 @ 11:43:36
URL: http://emmaherlufsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser den)

har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback